‘Heerlijk gegeten’ en ‘heel gastvrij’… Kom maar op met die recensie!

Toeristen die Tripadvisor onder een sneltoets op hun smartphone hebben staan zouden weleens je beste marketingtool kunnen zijn. 

Wie niet tevreden is over zijn bezoek aan een horecagelegenheid is vaak eerder genegen dat van zich af te schrijven door online een beoordeling achter te laten. Maar waarom zou je je tevreden gasten, als het goed is de overgrote meerderheid van je klandizie, niet stimuleren hun mening op diezelfde online hotspots te verkondigen? 

Wij zijn zelf als gezin op vakantie geweest naar Malaga. Onze zoons hadden het idee opgevat een Segway-tour te willen doen. In onbekend gebied is dan vaak het eerste wat je doet: googelen. Op Tripadvisor hadden ze zomaar een goed aangeschreven tour te pakken. 

De Segway-ondernemer die werd uitgekozen, heeft dus profijt gehad van de recensies online. 

You made my day! 

Dat wil jij natuurlijk ook. Gasten die tijdens hun verblijf bij jou hun tevredenheid uitspreken kun je, naast hen bedanken voor het compliment, best vertellen dat je als ondernemer altijd blij bent dat gasten hun ervaringen met jouw bedrijf ook online delen. 

‘Als we online lezen over verbeterpunten, dan gaan we daar meteen mee aan de slag. Lezen we dat mensen het heel fijn vonden bij ons, dan is onze dag helemaal goed!’  

Zet je bescheidenheid opzij, gewoon doen. Kom maar op met die recensies!